Päivitetty 1.8.2024
Belive Apparel Oy:n asiakasrekisterin tietosuojaseloste
Rekisterinpitäjällä on tietosuoja-asetusten mukaan velvollisuus informoida selkeällä tavalla rekisteröityjä asiakkaita. Tämä seloste täyttää informaatiovelvollisuuden (EU:n yleinen tietosuoja-asetus, ”GDPR”)
1.Rekisterinpitäjä
Belive Apparel Oy 3397243-9
Lepolantie 21b4, 00660 Helsinki
shop@biancaneve.fi
Asiakkaat, potentiaaliset asiakkaat.
Henkilötietoja käsitellään tarkoituksissa, jotka liittyvät asiakassuhteen hoitamiseen, hallinnointiin tai kehittämiseen, palvelujen tarjoamiseen ja toimittamiseen sekä palvelujen kehittämiseen ja laskutukseen liittyen. Henkilötietoja käsitellään myös mahdollisten reklamaatioiden ja muiden vaatimusten selvittämisen edellyttämissä tarkoituksissa.
Lisäksi henkilötietoja käsitellään asiakkaille suunnatussa viestinnässä kuten tiedotus- ja uutisointitarkoituksessa sekä mahdollisesti markkinoinnissa, jonka osana henkilötietoja käsitellään myös suoramarkkinointiin ja sähköiseen markkinointiin liittyvissä tarkoituksissa. Asiakkaalla on oikeus kieltää hänelle kohdistettu markkinointi niin halutessaan.
Rekisterin pitäjä käsittelee tietoja itse sekä hyödyntää käsittelyssä rekisterinpitäjän puolesta ja lukuun toimivia alihankkijoita, joita ovat tahot kuten tilitoimisto, maksunvälittäjä, verkkokaupan ylläpito, logistiikkapalveluntarjoaja, jotka omalta osaltaan ovat velvollisia käsittelemään henkilötietoja voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti.
Rekisterinpitäjän oikeutettu etu kerätä henkilötietoja perustuu rekisteröidyn henkilön ja rekisterinpitäjän välillä olevaan merkitykselliseen ja asianmukaiseen suhteeseen, joka on seurausta siitä, että rekisteröity on rekisterinpitäjän asiakas, ja kun käsittely tapahtuu tarkoituksiin, joita rekisteröity on kohtuudella voinut odottaa henkilötietojen keräämisen ajankohtana ja asianmukaisen suhteen yhteydessä.
Asiakasrekisteri sisältää seuraavat tiedot:
Yhteystiedot
-nimi
-toimitus ja-/ tai laskutusosoite
-sähköposti
-puhelinnumero
-laskutusasiakkaiden, kuten seurat, henkilötunnus tai y-tunnus
(Henkilötietolain 13 §:n mukaan henkilötunnusta saa käsitellä jos kaupallisesta palvelusta/tuotteesta laskutetaan jälkikäteen)
-tiedot ostetuista tuotteista / palveluista (kuten seura-asutilausten mallien jatkuvuutta varten kerätty tieto)
-henkilön yritykseen tai muuhun organisaatioon liittyvät tiedot ja henkilön asema tai tehtävänimike ko. yrityksessä tai organisaatiossa (esimerkiksi urheiluseuran hankintavastaava tai valmentaja, yrityksen ostaja jne.)
Henkilötietoja kerätään rekisteröidyltä itseltään.
Henkilötietoja kerätään ja päivitetään myös sovellettavan lainsäädännön rajoissa yleisesti saatavilla olevista lähteistä, jotka liittyvät rekisterinpitäjän ja rekisteröidyn välisen asiakassuhteen toteuttamiseen ja joiden avulla rekisterinpitäjä toteuttaa asiakassuhteiden ylläpitämiseen liittyviä velvollisuuksiaan.
Rekisteriin kerättyjä tietoja säilytetään ainoastaan niin kauan ja siinä laajuudessa kuin on tarpeellista suhteessa niihin alkuperäisiin tai yhteensopiviin tarkoituksiin, joihin henkilötiedot on kerätty. Henkilötietojen säilyttämisen tarvetta arvioidaan 10 vuoden välein, ja joka tapauksessa rekisteröityä henkilöä koskevat tiedot poistetaan rekisteristä 5 vuotta sen jälkeen kun asiakassuhde on päättynyt, ja asiakassuhteeseen liittyvät velvollisuudet ja toimenpiteet on suoritettu loppuun. Esimerkiksi kirjanpidontositteita on säilytettävä kirjanpitolaissa (luku 2, 10§) määritellyn ajan (10 vuotta) mukaisesti. Tämän vuoksi kirjanpitoon liittyvää aineistoa ei voida poistaa ennen määräajan umpeutumista.
Rekisterin pitäjä arvioi tietojen säilyttämisen tarpellisuutta säännöllisesti sisäisten käytäntöjensä mukaisesti. Lisäksi rekisterinpitäjä toteuttaa kaikki mahdolliset kohtuulliset toimenpiteet sen varmistamiseksi, että käsittelyn tarkoituksiin nähden virheelliset, vanhentuneet tai epätarkat henkilötiedot poistetaan tai oikaistaan viipymättä.
Tietoja ei pääsääntöisesti luovuteta ulkopuolisille tahoille markkinointitarkoituksiin.
Olemme kuitenkin velvollisia poikkeuksien varalta varmistamaan, että kaikki palvelutarjoajamme noudattavat tietosuojalainsäädäntöä.
Rekisteriin sisältyviä tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
Henkilötietoja sisältäviä aineistoja säilytetään lukituissa tiloissa, joihin on pääsy ainoastaan nimetyillä ja tehtäviensä vuoksi pääsyyn valtuutetuilla henkilöillä.
Henkilötietoja sisältävä tietokanta on palvelimella, jota säilytetään lukitussa tilassa, johon on pääsy ainoastaan nimetyillä ja tehtäviensä vuoksi pääsyyn valtuutetuilla henkilöillä. Palvelin on suojattu asianmukaisella palomuurilla ja teknisellä suojauksella.
Tietokantoihin ja järjestelmiin on pääsy vain erikseen myönnettävillä käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Rekisterinpitäjä on rajannut käyttöoikeudet ja -valtuudet tietojärjestelmiin ja muihin tallennusalustoihin siten, että tietoja pääsevät tarkastelemaan ja käsittelemään ainoastaan niiden lainmukaisen käsittelyn kannalta tarpeelliset henkilöt.
Rekisterinpitäjän työntekijät ja muut henkilöt ovat sitoutuneet noudattamaan vaitiolovelvollisuutta ja pitämään salassa henkilötietojen käsittelyn yhteydessä saamansa tiedot.
Rekisteröidyllä on seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet:
Rekisteröidyn oikeuksien toteuttamista koskevat pyynnöt osoitetaan kohdassa 1 mainitulle rekisterinpitäjän yhteyshenkilölle.
Tuotteet
Tietoa meistä
Tili
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 % ja maksu suoritetaan euroina.
Tilauksen toimitusaika varastotuotteilla on 2-5 työpäivää. Kaikkia sivuillamme olevia tuotteita ei ole varastossa ja näiden tuotteiden toimitusaika ilmoitetaan tilauslomakkeella.
Mikäli olet alle 18-vuotias, pyydä huoltajasi lupa ennen tilaamista!
Verkkokaupan tuotteet voit maksaa seuraavilla tavoilla:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Lisätietoa: www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot
Alennuskoodia kysytään kassasivun oikeassa laidassa, tuotelistauksen alapuolella. Koodin syöttämisen jälkeen järjestelmä laskee alennuksen hintoihin.
Tilauksen loppusummaan lisätään toimituskulut toimitus- ja maksutavan sekä voimassa olevan hinnaston mukaan. Tilauslomakkeen tarjoamat toimitustavat vaihtelevat lähetyksen kokonaispainon ja kohteen mukaan.
HUOM! Varmista että tilauslomakkeelle syöttämäsi osoitetiedot ja puhelinnumero ovat oikein. Näiden tietojen muuttaminen jälkikäteen aiheuttaa tilaajalle 25 euron lisäkäsittelykulut.
Postin Postipaketti toimitetaan valitsemaasi Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Toimitusaika yleensä 1-5 työpäivää. Suurimpien kaupunkien alueilla paketit jaetaan pakettiautomaatteihin ja palvelupisteisiin myös lauantaisin.
Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on vastaanottajalla käytössä. Lähetystä voi seurata Postin lähetysten seurannassa tai mobiilisovelluksella.
Postin Kotipaketti on kotiinkuljetuspalvelu kaikkiin kotitalouksiin manner-Suomessa. Posti sopii vastaanottajan kanssa aina ennakolta sopivan toimitusajankohdan pääsääntöisesti seuraavan työpäivän kuluessa lähetyksen lähettämisestä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys.
Toimitukset tehdään arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä. Lähetystä voi seurata Postin lähetysten seurannassa tai mobiilisovelluksella.
DHL Express on seuraavan arkipäivän aikana toimitettava kuljetuspalvelu EU-maihin. Kuljetustapa ei ole saatavilla Suomeen kohdistuville lähetyksille. Lisätiedot
Ladattavat tuotteet, kuten e-kirjat ja lahjakortit, toimitetaan sähköpostilla.
Tuotteilla on pääsääntöisin 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, kun tuote on käyttämätön ja myyntikelpoinen. Mikäli kyseessä on mittatilaustuote, ei tuotteella ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tämä koskee myös intiimituotteita, kuten bikineitä ja korsetteja. Vaihto- ja palautusoikeus ei myöskään koske ladattavia tuotteita, kuten e-kirjoja, jotka toimitetaan sähköisesti ja ovat ladattavissa tilauksen vahvistushetkestä alkaen.
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama, kuin asiakaspalautus. Veloitamme noutamatta jätetyistä lähetyksistä aiheutuneet pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannukset täysimääräisinä. Kulu on 25€.
Palauttaessasi tuotteita postitse, pakkaa tuotteet huolella. Huomioithan, että palautettu tuote ei saa olla käytetty, muokattu tai pesty ja siinä tulee olla kaikki tuotelaput paikallaan. Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäispakkauksessaan. Osoitetarroja tai teippejä ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen.
Palautuksen saapuessa meille, tarkastamme tuotteen kunnon. Mikäli tuote on palautusehtojen mukaisessa kunnossa, palautamme rahat sen maksukanavan kautta jota käytit tilausta tehdessäsi. Mikäli tuote on käytetty tai se ei ole myyntikuntoinen laskutamme aiheettoman palautuksen posti- ja käsittelykulut täysimääräisinä.
Mikäli olet saanut ilmaisen toimituksen tehtyäsi ilmaiset tomitukset kampanjatilauksen ja tilauksen arvo jää rajan alle palautuksen jälkeen, vähennämme palautuksesta postikulut. Muussa tapauksessa palautus on asiakkaalle maksuton mikäli palautusehdot täyttyvät.
Alkuperäistä postikulua ei palauteta.
On tärkeää, että liität mukaan kopion laskusta/saatekirjeestä tai kirjeen, josta ilmenee nimesi, osoitteesi ja tilausnumerosi, jotta tiedämme, mitä tilausta palautus koskee ja onko kyseessä vaihto vai palautus.
Voit palauttaa paketin käyttämällä lähetyksen mukana tullutta palautusosoitekorttia. Liimaa palautusosoitekortti paketin päälle ja toimita paketti mihin tahansa Postin palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin paketit ja palautukset -luukkuun.
Mikäli et saanut palautuskorttia tilauksen mukana, ota yhteyttä asiakaspalveluumme shop@biancaneve.com ja lähetämme sinulle Helposti-koodin. Kirjoita Helposti-koodi paketin päälle ja toimita paketti mihin tahansa Postin palvelupisteeseen tai pakettiautomaattiin paketit ja palautukset -luukkuun.
Mikäli sinulle toimitetaan vahingossa väärä, virheellinen tai vahingoittunut tuote, ilmoita virheestä meille heti osoitteella shop@biancaneve.fi. Korvaamme virheen kuluitta pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheettömän tuotteen. Jos tämä ei ole mahdollista, palautamme tuotteesta maksamasi hinnan tilillesi saatuamme viallisen tuotteen palautuksena. Liitäthän mukaan kuvauksen tuotteen virheestä. Katso palautusohjeet kohdasta "5.1 Palautus Postin kautta".
Huom! Kaikissa ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen shop@biancaneve.fi.
Varastossa olevat tuotteet toimitamme jopa seuraavana päivänä.
Arkisin ennen kello 15 tehdyt tilaukset käsitellään yleensä vielä samana päivänä, jolloin ne saapuvat perille seuraavana päivänä suurimpaan osaan Suomea.
Toimitus valitsemaasi Postin toimipaikkaan tai pakettiautomaattiin. Toimitusaika 1-2 työpäivää. Suurempien kaupunkien alueilla paketit jaetaan pakettiautomaatteihin ja palvelupisteisiin myös lauantaisin.
Toimitus kotiovelle. Posti sopii kanssasi tarkemman jakeluajankohdan etukäteen. Toimitusaika 1-2 työpäivää.
Kassalla tarjolla olevien toimitusvaihtoehtojen määrä ja valikoima riippuu sijainnistasi. Tarkemmat tiedot löydät Toimitusehdoistamme.
Tilaamillasi tuotteilla on pääsääntöisin 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, kunhan tuote on käyttämätön ja myyntikelpoinen.
Poikkeuksen muodostavat räätälöidyt tuotteet, intiimituotteet kuten korsetit sekä ladattavat tuotteet kuten e-kirjat, joilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.
Toimitamme tuotteen mukana yleensä palautusosoitekortin, jonka liimaamalla pakettiin voit toimittaa sen lähimpään postiin tai pakettiautomaattiin, josta se kulkeutuu meille.
Tarkemmat palautusohjeet ja -ehdot löydät toimitusehdoistamme.